Guardian 50 % Off Haul




Assalamualaikum.
Finally lama jugak tak update blog sebab busy manjang and malas nak menulis even ada content yang nak ditulis. Alhamdulillah untuk harini ada jugak mood nak menulisnya tu pun tadi aku dok seru mood menulis tu datang haha.



Entry kalini nak cerita pasal guardian haul minggu lepas. ok siapa join sale 50 % off for all cosmetics minggu lepas? kita geng! Aku takdelah shopping banyak sangat sebab dahle ramai orang pastu barang yang aku nak dah habis T^T dapat capai 4 barang je so kira ni mini haul ye haha


1. Catrice Nude Illusion Loose Powder 

(NP: RM31.03)
My first wishlist. Aku beli sebab aku tak pernah ada loose powder. selalu kalau baking under eye, aku guna bedak baby or innisfree mineral powder. tapi baru perasan kalau aku baking guna bedak innisfree tu muka aku jadi gelap so nak try loose powder yang betul betul punya haha. this loose powder is an option kalau koran nak cari loose powder yang murah kat drugstore. aku beli ni dalam rm 14 lebih tak ingat berapa sebab resit dah buang.


2. Catrice Prime and Fine Pore Refining Anti-Shine Base

(NP: RM 25.37)
My second primer. aku ada primer maybelline baby skin and teringin nak try primer brand lain pulak. orang kata primer ni best untuk oily skin. so belilah sebab nak try. aku beli ni murah lah dalam berbelas macam tu. kira lagi murah daripada maybelline punya.


3. Catrice Sun Glow Matt Bronzing Powder (Medium Skin)

(NP: RM 22.54)
My first bronzer. Aku beli sebab nak try guna bronzer kat muka. nak try makeup heavy sikit kat muka. sikit je tak banyak haha. sebelum beli, aku baca jugak review ramai youtubers kata bronzer drugstore ni yang bagus. aku beli dalam berbelas lah tak ingat macam biasa resit hilang haha


4. Loreal Infallible Pro-Matte Foundation (104 Golden Beige)

(NP: RM 72.54)
My foundation wishlist! sejak dia ni masuk kat watsons, aku berbulu je tengok dia haha. teringin nak beli tapi watsons takde sale. foundation ni memang popular lah kat youtube. ramai youtubers kata foundation ni bagus untuk oily skin sebab finishing dia matte. Aku beli ni second day sale berlangsung and guess what, semua code habis tinggal code paling cerah dengan paling gelap je. kurang asam lah haha. shade 104 ni macam cerah je bagi aku sebab guardian kat tesco tester dia hilang :") aku dah redha lah amik jelah haha dahle murah nak nangis bila beli sebab takut salah shade lol menyesal tak beli sekali dengan catrice kat atas haha. btw aku beli foundation ni dengan harga RM 36.27 murahnya nak nangis T^T



Lepas beli aku menyesal sebab duit habis haha ok tak sampai seratus pun btw duit aku titik peluh aku biarlah. ok jangan bitter bitter ye aku beli makeup tak guna duit korang lol aku benci betul orang dok bantah apa aku nak beli ok sorry ter emo pulak haha

Lots of love,
feii 💋

8 comments:

  1. firstime tahu brand Catrice tu.. okay ke ? loose powder dulu penah try skinfood punya okay jugak. tapi lama x pakai da makin malas mekap hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ramai yang suggest catrice drugstore makeup yang affordable so why not kita try kan 😋

      Delete
  2. baru nak beli primer maybelline, best tak yg primer maybelline tu? :D
    teringin nak cuba produk catrice nie, macam best je semua :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. promer maybelline tu best. balm texture tapi tulah nak jugak try brand lain 😂

      Delete
  3. pakai sikit-sikit...tahan lama tu...

    ReplyDelete
  4. Hee pantang ada guardian haul. Memang kena singgah. Dah tu bila beli habis duit. Baru la nak menangis tepi bucu katil haha. Tapi semua di atas. ika tak beli pun lagi. Dok beli rimmel london. Sebab cm so nice. Hee.

    Ika datang singgah sini. https://ikashoid.blogspot.com/2018/06/book-haul-jun.html

    ReplyDelete
  5. First time pergi guardian beli brush makeup seketul je.hehe.

    ReplyDelete
  6. Bestnya tengok..kin tak pandai pakai barang2 ni.. biasa just keluar pun pakai toner, pelembab dgn bedak je.

    ReplyDelete

Instagram