HERMO 612 Anniversary Haul



Assalamualaikum.
Setelah sekian lama, akhirnya aku pujuk diri aku untuk merajinkan diri untuk mengupdate blog. Kalau perasan aku update blog, time tu aku cuti daripada kerja tapi ada je masa cuti aku malas nak menulis sebab kalau bukak laptop pun aku main sims 4 je...

Entry kalini aku nak cerita pasal kisah shopping aku kat Hermo. So, first time aku shopping kat Hermo ni memang terkial-kial lah jawabnya sebab banyak sangat barang offer and tak tahu nak beli barang apa. Siapa kat sini join Hermo punya 612 Anniversary sale jugak? kita geng!!!

Barang-barang yang aku beli kalini mostly skincare lah sebab aku dah addicted dengan skincare. btw firstly sorry tau sebab entry kalini tak banyak gambar sebab my phone buat hal. Kamera belakang blur... cedihhh... and i will change my link into bblogfeii.blogspot.com soon! stay tuned tau!!!

1. Banila Co Clean It Zero 100ml

RM59.00
My first wishlist. asalnya aku memang nak beli cleansing balm ni since muka aku semua tak elok bila guna cleansing oil yang bentuk pump. A short review from me, cleansing balm brand korea ni best. Dia tak pedihkan mata korang bila gosok bhg mata. The result is kebaboom and I really love it. This product really works well on your skin. Selalu aku guna cleansing balm ni bila aku pakai make up tebal sikit then cuci guna cleansing balm ni. hasilnya, makeup dapat dibersihkan dengan sekelip mata je. Kalau korang guna ni, theres no need micellar water more :)

2. Breena Beauty Blending Pearl (Pink)

RM39.00
Aku tak rancang nak beli sponge ni. tapi bila tengok balik sponge aku from ecotools tu dah nak koyak sebab aku ganas sangat time basuh, aku wajib beli sponge ni. This sponge is from local brand. walaupun dia from local brand, I really love it. Sponge ni sangat fluffy. Bila basahkan, sponge tu akan mengembang dan menjadi tersangat lagi fluffy. This product bila guna nak blend foundation or concealer rasa lembut yang sangat kat muka. Aku tak sangka local brand boleh keluarkan produk yang bagus macam ni. and it comes in 2 colors which i chose the pink one because I love pink so much. This product is worth buying! Boleh try bagi sesiapa yang sukakan make up :)

3. Innisfree Super Volcanic Pore Clay Mask 100ml

RM45.00
Ini pun termasuk dalam wishlist jugak because i am a fan of clay mask. Aku beli sebab ramai kata best. yes memang best but sadly this product kena preo from korea and ini sangat melecehkan. Shipping charge is different from other Hermo product. sedih sebab lain waktu shippingnya which is this product sampai lambat than the others. The reason maybe sebab mereka nak kekalkan kepercayaan which is if kita preo from stylenanda korea, produknya lagi original, maybe. This mask gives cooling effect kat muka lepas pakai. Buat masa sekarang I dont feel any different bila pakai mask ni. mungkin muka lagi bersih is yes sebab functionnya nak bersihkan pores.

4. B.liv Kick Spots Out 1pc + Oil Blotter (Charcoal)


RM6.00
This product actually aku tak rancang nak beli. Aku beli pun sebab nak cukupkan shipping charge je so that kalau aku amik ni letak kat cart, shipping akan jadi free since aku guna kod RM15 off for new customer. yes minimum price nak guna is RM100. that why aku beli produk ni. Aku tak pernah try lagi tapi dengar brand b.liv ni best and packaging dia lawa. pinkish gitu. I like it ^^


The total is RM138.00 after tolak guna code. Berbaloi jugaklah sebab dengan harga tu aku boleh dapat 4 barang and 2 freegift. Experience shopping kat sini, so far so good cuma ada problem dengan shipping since aku pindah ni lol tapi alhamdulillah barang selamat sampai kat tangan :) thankyou Hermo. will shopping at your website again. Hope team Hermo dapat buat lagi banyak sale so that aku boleh menyalurkan duit aku kepada engkorang hahaha...

Thankyou for reading.
Lots of love, feii 💖

6 comments:

  1. alaaaa baru je nak beli clay mask tu tapi kalau leceh memang cancel terus

    ReplyDelete
    Replies
    1. try beli kat shopee. tapi cari yang trusted seller punya 😉

      Delete
  2. rasa mcm dah lama jeee tak shopping skincare.. hehe

    ReplyDelete
  3. Suka tengok sponge tu...untuk bland dan dap..huhu..

    ReplyDelete
  4. Rasa teringin nak pakai yang zero tu. sbb pernah nampak ada org pakai. bestnya dpt beli brg dekat hermo hehe,
    ika datang singgah sini. https://ikashoid.blogspot.com/2018/08/book-haul-august.html

    ReplyDelete
  5. kaella tak pernah test lagi beli dekat hermo tapi nampak berbaloi, lepas ni boleh try beli sekali hihi

    ReplyDelete

Instagram