Form 6 X finally its done !


Assalamualaikum.

This is an appreciation post from me to all of those that always be beside me when im in form 6.

Firstly, nak cakap congrats to all of 2016-2017 stpm batch. Alhamdulillah minggu lepas final result of stpm keluar. and as a form6 student memang debau gila ah jangan cakap. takut sangat tak dapat macam yang target tapi alhamdulillah lepas target and finally dapat jugak naik pentas ambik result 😄

Sebenarnya, at first im not into form 6. masa form 5 dulu benci gila form 6 sebab ramai orang kata susah but both of my parents memang nak I masuk form 6 dengan harapan anak dorang boleh kerja bagus nanti. Aku masuk form 6 pun sebab dah takde tempat lain nak pergi. mintak upu tak lepas and mintak kolej swasta kang banyak habis duit. at last, hari terakhir daftar as a form 6 student and time tu memang dah nak sebulan dorang belajar silibus. kalau tanya aku, memang tak rela. dulu sanggup nak tukar sekolah form 6 sebab taknak seri kota. lastly, belajarlah aku kat seri kota memandangkan tak jadi tukar sekolah lain.

Image result for study quotes tumblr

admit that aku since masuk form 6, perangai malas time form 5 memang tak pernah berubah. homework tak siap. thanks sebab dapat cikgu yang tak garang macam cikgu bakhtiar and guess what i miss him so much rn 😓 majoriti cikgu memang tak garang cuma kalau malas hantar homework tu pandai pandai lah tadah telinga. rindu sangat kat semua cikgu yang ajar aku sampai aku berjaya dapat result yang membanggakan.

Related image

since sem 1 lagi result aku ala kadar je sampai sem 2 pun ala kadar je tapi tak tahu kenapa result sem 3 lepas aku banyak teruk. cuma bm je maintain. cikgu lili kata aku berangan je lebih 😂 tu yang hati risau gila kalau tak lepas 3 ni apa aku nak buat lepasni.

Image result for study quotes tumblr

masa hari nak check result, tangan getau gila takut kalau tak lepas nak sorok je muka and alhamdulillah final result i got 3 and above. maybe subjek bm bantu banyak and kk pun banyak tolong. terima kasih tak terhingga kepada cikgu badariah, cikgu mariah, cikgu azura, cikgu lili, cikgu bakhtiar, teacher phua, and the others yang ajar aku dari takde apa apa sampai dapat result cenggini.
💘😘😭



amik result kat smk durian daun since form 6 seri kota semua dah pindah sana and amat janggal bila tak pernah pergi sana and takkenal cikgu kat sana tetiba kena pergi and amik gambau. cuma yang kenal semua budak lower and cikgu cikgu yang aku paling rindu. datang pun sebab nak amik result and rindu cikgu cikgu form 6 😀



donno why gambar tercandid sampai camni sekali. gambar orang lain okay je 😂 tengoklah tu senyum kemain suka lagi hahaha mana taknya first time naik pentas amik result lol... actually time naik pentas pengetua ni bawak gurau lak tu yang gambar tak lawa tu hmmm




us :) congrats guys !!! congrats zixin and yong wei dapat 4 rata haha sis mampu 3 rata lebih je and yang lain pun sama congrats even takde dalam gambar ni and goodluck in your future guys !!! tak lupa jugak kat seri kota haha dulu aku tak suka and sape sangka sekolah tu not bad sampai aku dapat kenal dengan cikgu and kawan yang baik-baik and i love them so much. and to my classmate, thanks untuk 1 tahun setengah sebab selalu buat kelas jadi tak hambar dengan lawak bodoh korang lagi hahaha and i will miss u guys. and also member yang selalu ada saat jatuh bangun terima kasih sangat walaupun ada some problem time nak sem 3 and we always stick together and i hope you know who you are :)) i love you all 💙 (again i tak puas hati dengan semua gambar yang budak lower bagi)


3 comments:

  1. Thank you for the inspiring story! ^_^ Inshaallah Hana nak masuk form 6 jugak tak lama lagi heheh :D Good luck untuk future akak!! ^_^

    ReplyDelete
  2. hebatnyaaaa awk amik form six.. mmg tabik lah sape yg amek form six ni :D
    follow sini #228

    ReplyDelete

Instagram